Javea en weer naar huis

10 oktober 2017 - Xàbia, Spanje

22 september - 10 oktober
Javea

De eerste overwinteraars meldden zich op de camping. Velen herkennen we van vorig jaar. Het is nog uitzonderlijk warm, maar de zwarte doeken boven de plaatsen werden verwijderd om hen alle zon de komende winter te geven.  Het is ook een vermaak op zich om de grote campers te zien manoeuvreren om op hun plek te komen. Deze plekken zijn al extra groot. Als het dan niet lukt proberen ze het op een andere plek. Zo ook de fifthweel , een auto met oplegger - caravan. Je kan je auto er onder vandaan rijden. Na een dik uur manoeuvreren probeerde hij het op een andere plek. Wij zaten eerste rang. Met veel mensen die aanwijzingen gaven, was hij al een eind op de plek. En toen…. begaf de motor het. De zekeringen doorgebrand. De auto stond precies voor een Nederlandse camper. De Brit verontschuldigde zich, maar morgen zou het in orde komen. Op de foto zie je de situatie.
De eerste paar dagen hebben we veel gezwommen. Één keer was de bedoeling een wandeling langs zee, maar het was zó warm dat we snel in het water lagen.
De temperatuur is ook ‘s avonds nog heel aangenaam en op de fiets zijn we snel in de haven op een terras. We zijn eerder dan vorig jaar en daarom is het nog gezellig druk.
Halverwege de eerste week arriveerde de moeder van Wil vanuit Nederland. Ze was door de zus van Wil en haar man met haar eigen auto naar Spanje gereden. Samen hebben we een hele leuke  week gehad. We hebben een aantal wandelingen gemaakt. Zij wisten weer voor ons onbekende plekjes en andersom. Zo zijn we door een oude leprakolonie gewandeld. Midden in de bergen, geïsoleerd van anderen,  werden de mensen met lepra in deze gebouwen gehuisvest. Ook zijn we regelmatig met elkaar uit eten geweest. Ook nu weer leuke voor ons onbekende restaurantjes ontdekt. Al met al een leuke, drukke , gezellige week.
Met de moeder van Wil hebben we een mooie tocht door het binnenland gemaakt, langs plekjes waar zij en soms ook met ons gewandeld heeft. Tijdens die tocht veel herinneringen opgehaald.

Het was weer een heerlijke tijd in Javea. Het was fijn om de reis af te sluiten op een bekende plek en zo lang van het mooie weer te genieten.
Vanmorgen hebben we de caravan naar de stalling in El Verger gebracht. Met de auto rijden we in 3 dagen terug. We zijn net gearriveerd in ons eerste hotel in Girona. Morgen hebben we nog een stop in Frankrijk.
In maart hopen we de caravan weer op te halen voor een volgende reis.

1. Mirjam:
    Heel goede reis terug!
  2. René en Ancilla:
    10 oktober 2017
    Bedankt voor de gezellige verhalen , en nog een veilige reis terug!!
  3. Frans en Anny:
    10 oktober 2017
    Dank voor de mooie verhalen en de prachtige foto's!!
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis en we zien jullie weer.
    Groetjes, Frans en Anny.
  4. Petra en Luc:
    10 oktober 2017
    Fijn dat jullie weer onze kant uitkomen! Dit weekend wordt mooi weer! Hart grt Petra
  5. Peter en Germa:
    10 oktober 2017
    Wat gaat de tijd toch snel. Al weer de terugreis aangevangen. Jullie treffen het, de komende dagen worden weer warmer en zonniger. We wensen jullie een goede thuisreis en tot ziens in Houten.
  6. T. Stigter:
    Hallo Wil en Theo
    Alweer op de terugreis naar het bekende Houten, ook dat is weer leuk, na zo,n mooie vakantie in het zonnige Spanje. Hoewel als jullie thuis komen, krijgen we volgens de weerberichten ook een paar mooie dagen. Op 1 november a.s. hoop ik samen met vele andere bewoners te genieten van de Spaanse middag die jullie geven in de Tamarinde. We kijken er naar uit. Wil en Theo ik wens jullie nog een goede thuisreis en tot ziens in het moois Zeist. Groeten van Truus
  7. Betty Vennema:
    11 oktober 2017
    Een hele goede reis naar huis!!!!
    Groetjes,Gert en Betty.
  8. Pauli en John:
    Ha Wil en Theo,
    Tsja en dan zit het er alweer op! Jullie hebben weer genoten van al het moois en het weer uiteraard. Hier treffen jullie t weekend ook nog een paar lekkere dagen. Wel zo fijn thuiskomen. Hele goede terugreis en tot gauw.
  9. Jan en Carla:
    Hallo Theo en Wil,
    Het was weer fijn om via de verhalen met jullie mee te mogen reizen! Tot over niet al te lange tijd in Houten,
    hartelijke groeten van Jan en Carla
  10. Ien Broekhuijse:
    12 oktober 2017
    Bedankt voor jullie leuke verhalen en mooie foto's!
    Goede reis en tot ziens!
    Liefs, Ien.
  11. Nelleke:
    13 oktober 2017
    Een goede terugreis ! Was weer leuk om jullie avonturen te lezen. We moeten maar weer eens afspreken als jullie weer terug zijn en alles weer op orde hebben.
    Nelleke