Luxemburg, Bunnik en weer thuis

12 mei 2017 - Lieler, Luxemburg

Villey-Saint-Père - Lieler 190 km
Camping Trois Frontières
8 mei
We zijn in Luxemburg. Door een onoplettendheid van de navigator reden we dwars door de stad i.p.v. over de ringweg. Hebben we dat alvast gezien, hoeven we daar niet meer naar toe.
Het zou vandaag de koudste dag van de week worden. Maar zó koud hadden we niet verwacht. Bij aankomst om 12 uur op de camping was het 6° met een snijdende wind. Zoals de naam zegt: we staan op het drielandenpunt Duitsland, België, Luxemburg.
We werden in het Nederlands welkom geheten. Er staan veel Nederlandse seizoenkampeerders. Op het moment zijn er maar enkelen hier. Het is dus erg rustig.
Pas na het eten hebben we het gewaagd om naar buiten te gaan. Dik aangekleed hebben we een natuurpad gelopen vanaf de camping. Het was prachtig, veel panorama's. En we werden door de behoorlijke steile paden vanzelf warm.

9 mei
We hadden het ons niet gerealiseerd, maar we staan op een hoogte van 500 m. Vandaar dat het een paar graden kouder is. Met het zonnetje werd een koude dag nog erg aangenaam. Door de bossen zijn we afgedaald naar het dal van de Our, naar het drielandenpunt. We liepen daar heerlijk uit de nog koude wind. We hebben een extra lange rustpauze gehad bij een picknickplek langs de rivier. Zo konden we goed uitgerust de klim weer naar boven nemen. Ook op de camping konden we nog volop genieten van de zon.

Lieler - Bunnik ( Am Rhein)  280 km
10 en 11 mei
Camping De Boomgaard
We maken wel eens een grapje over vakantie naar Bunnik Am Rhein, maar wij zijn er nu.
Omdat een vriendin van de moeder van Theo overleed en de uitvaart op 11 mei plaats vond, hebben we aangeboden om haar  daarheen te brengen. Om de overgang een beetje geleidelijk te laten gaan zijn wij neergestreken in Bunnik voor 2 nachten. Het is een camping, die wij al vele malen voorbij gereden zijn, maar nu ook echt beleven. Wij willen kijken of het ook iets voor onze kleinkinderen is om een keer een nachtje te komen kamperen/logeren. Dat gaan we ook zeker doen. We zijn op het goede moment in Nederland gekomen, want we hebben heerlijk in de zon gezeten.
We bedanken iedereen voor alle reacties, het volgen van onze reis op ons reisblog en wensen jullie allen een goede zomer. Eind augustus hopen we weer met de caravan op stap te gaan.

Bunnik - Houten 7 km

1. Ien Broekhuijse:
    Welkom thuis!
    Dank voor jullie reisverhalen: erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken: alsof ik er een beetje bij was!
  2. René en Ancilla:
    12 mei 2017
    Heel gezellige e-mails van jullie reis wederom ontvangen , fijn verblijf in jullie vaderland !!!
  3. Pauli en John:
    Welkom thuis!!
  4. Nelleke:
    12 mei 2017
    Welkom thuis ! Heb weer genoten van jullie reisverhalen !!
  5. Paul en Els:
    13 mei 2017
    Het waren weer gezellige verhalen!!
  6. Betty Vennema:
    14 mei 2017
    Welkom thuis! Bedankt voor jullie mooie reisverhalen! Groetjes, Betty en Gert.
  7. Dani:
    16 mei 2017
    fijn dat jullie er weer zijn!
    heerlijk genoten van alle verhalen!
    xx
    dani