Javea 3

Javea
Camping  Javea
23 oktober - 31 oktober
Baranc de Mig Dia 31 oktober - 3 november

Nadat de kinderen zijn vertrokken hebben we rustig aan gedaan: middagjes strand en lekker bij de caravan. Het weer is nog steeds prachtig.
De camping loopt vol met de echte overwinteraars. Onze nieuwe buren blijven hier 8 maanden. We hebben al gemerkt dat we daar niet echt tussen passen. Een groot deel van deze mensen heeft als dagbesteding het vegen van het stoepje, het wassen van de auto en in de gaten houden of de buurman niet net 5 cm van hun plekje in bezit heeft. Ze komen de camping alleen af om boodschappen te doen. Hun wereldje wordt wel erg klein.

Woensdag hebben we een fietstocht gemaakt. Wil heeft een route gevonden via Wikiloc die aardig vlak is. Met de auto naar Denia en vandaar over een oud stukje spoorlijn naar El Verger, en via een natuurgebied naar Pego. Het bleek een moerassig gebied met veel vogels. Nadat we met de fiets nog langs de eerste plassen konden, stond de weg later blank. Wij hebben een stuk door de jagers  platgetreden bamboe gelopen, totdat Wil met haar schoenen diep wegzakte. We zijn toch maar teruggegaan en hebben een andere route gekozen. Net zo mooi, maar wel droog. Het tweede deel ging door de sinaasappel boomgaarden. De mandarijnen werden volop geoogst.

Later hebben we nog een keer verderop door dit natuurgebied gefietst. We kwamen bij een stuw met een smalle overgang met trapjes. Hier moesten we de fietsen overheen tillen. Daarna kwamen we tot onze verrassing bij een warmwaterbron: Font Salada. Hier werd volop gebaad, met name door ouderen. Er was een leuk terras. Het bleek dat niemand in de omgeving van de moeder van Wil deze plek kende. Leuk zoiets op de fiets dan te ontdekken.

Ook bij een fietstocht in het binnenland moesten we wat hindernissen nemen. Een steile heuvel met stenig pad moesten we lopend met de fiets over. Daarna door de wijngaarden naar Jalon, een toeristisch plaatje met een bekende zaterdagmarkt. We hebben er lekker tapas gegeten bij Aleluya. Dat bestaat ook al jaren, maar is in de loop van de tijd wel gemoderniseerd.

Op een fietstochtje door Javea zagen we de verwoestingen die aangericht zijn door de brand van 2 maanden geleden. De huizen hebben weinig schade, maar veel tuinen zijn totaal verwoest. Tuinmannen waren volop bezig met opruimen.

Afgelopen maandag hebben we de caravan naar de stalling gebracht. De laatste drie nachten hebben we bij de moeder van Wil geslapen. Een avond kwamen er kennissen eten en de andere avond een vriendin. Heel gezellig. Maar aan alles komt een eind.
Na een geweldige tijd rijden we in 3 dagen naar huis. De eerste nacht slapen we in een B&B bij Perpignan en de  tweede nacht in het huis van de zus en zwager van Wil.
We hopen zaterdag weer thuis te zijn. De eerste oppas afspraak is net al geboekt.
Eind februari haken we de caravan weer aan om Andalusië te gaan verkennen.

1. Tonny Verschoor:
    3 november 2016
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen.
  2. Nelleke:
    Goede terugreis. Shop ze bij de Auchan, hihi
  3. Pauli en John:
    Ha Theo en Wil,
    Ook nog een bootcamp gedaan haha, wat een hindernissen! Zo gaan jullie op pad en nu al weer op de terugreis. Goede reis huiswaarts
  4. Petra en Luc:
    3 november 2016
    Klinkt heerlijk jullie fietsverhalen en hindernisparcour. We zien jullie binnenkort in ons eigen straatje. Goede thuisreis,..Groeten Petra en Luc
  5. Paul en Els:
    4 november 2016
    Lekker sportief bezig geweest!
    Goeie reis terug naar huis!!
    Groet Els en Paul
  6. Hermien Albers:
    6 november 2016
    Fijn dat jullie weer gezond thuis gekomen zijn, het is een mooie tijd geweest, dus eind Februari vertrekken jullie weer, ik wens jullie in Nederland ook een prettige tijd toe ,,groetjes tante Hermien