Nog een dag Dublin

3 mei 2014 - Dublin, Ierland

Vanmorgen om 9 uur gingen we lopend op pad naar Merrion Square. Dat is een park met daar omheen grote huizen van 4 verdiepingen uit de Georgeaanse tijd, ong. 1750. De huizen staan bekend om de mooie versierde voordeuren in allerlei kleuren. Zo konden de eigenaren na een bezoek aan de pub hun huis teug vinden. ;)

Daarna via allerlei kleine winkelstraatjes naar Temple Bar, het culturele hart van Dublin met heel veel pubs. We waren al gewaarschuwd door een pub bezoeker uit Cork. deze pubs zijn e alleen voor de toeristen. het is niet echt. Vanmorgen was het daar nog rustig met een leuke streek food market, vanmiddag zijn we daar een glaasje wijn gaan drinke ( dat hoort er toch bij) en de kroegen puilden al uit. Kan je nagaan wat dat 's avonds en in het hoogseizoen is.

In O'Connellstree, een andere winkelstraat heeft Wil bij Marks en Spencers wat op de Food Market geneusd en een leuke toilettas gekocht.

We hebben geluncht bij Kinelly. Dat is een winkel die allerlei mooie design producten verkoopt die in Ierland worden gemaakt. Een goede promotie, volgens mij bestaat dit niet in Nederland. Boven hebben ze een restaurant waar je lekker kunt lunchen.

Daarna konden we er weer tegen en zijn naar het Irish National Museum geweest. Ze hebben daar een hele mooie collectie gouden voorwerpen uit de brons-en steentijd. Schitterend.

Ik denk dat we in 2 dagen heel wat van Dublin hebben gezien. we kunnen terugkijken op een geweldige vakantie.

De volgende ochtend: we zijn vroeg vertrokken en hebben eerst een stukje langs het strand gelopen bij Sandymount, 5 minuten met de auto van het hotel. Toen langs de docklands en Coumon House naar het noorden en daar langs de kust het plaatsje Howth bekeken. Dit kun je bereiken met de Dart trein en is een geliefd kustplaatsje van de Dubliners. Je kan daar ook schitterende uitgezette wandelingen maken.

Via binnendoorweggetjes waren we snel op het vliegveld.

We hebben deze reis 2410 km gereden, met dank aan onze Mio navigatie. Vooral bij de steden erg handig om het hotel te vinden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade