Cliffs of Moher

30 april 2014 - Galway, Ierland

Vandaag de meest bezochte bezienswaardigheid van Ierland bewonderd: de Cliffs of Moher. Vanmorgen regende het, maar toen we daar aankwamen was het droog. Door het mindere weer en door het laagseizoen was het niet zo druk. We telden ' maar' 12 bussen. Gelukkig maar want de kliffen zijn werkelijk adembenemend. Ze steken 200 meter vanuit zee op. Wij stonden boven op. Het waaide wel behoorlijk, maar we hadden goede jassen aan. Ik begrijp nu waarom Theo ineens snel dezelfde jas wilde als ik. Ze laten geen wind en water door.

We hebben 2,5 uur rondgelopen en gefotografeerd. Op een beetje miezer na was het droog. Toen we terugliepen waren de kliffen ineens in de wolken en in heel korte tijd begon het vreselijk te plenzen. Gelukkig was er ook een bezoekerscentrum.

Daarna vervolgenden we de route en kwamen in de Burren, een kaal, beetje spookachtig landschap. Alleen kale kalksteeenplateaus en stenen. Vooral met de wolken erboven een naargeestig gezicht.

We hebben onderweg nog heerlijk gegeten bij een pub. Volgens eigen zeggen beroemd om zijn seafood. We hebben fishcake met salade gegeten, natuurlijk met een glaasje wijn. Heerlijk.

Daarna was het niet ver rijden meer naar ons hotel, inmiddels begon ook de zo'n weer door te komen. Dat is denk ik het voordeel van de kust. De wolken waaien snel weer weg.

Ons hotel is het mooiste tot nu toe. Enig nadeel is dat het een eindje van de stad ligt. We gaan zo maar eens daar naar toe.