Dingle

29 april 2014 - Limerick, Ierland

We maken een reis naar de hoogtepunten van Ierland. Nou het zijn hoogtepunten. Vandaag een rondrit over het schiereiland Dingle. Vanuit de plaats Dingle gaat er een bewegwijzerde route. Aanbevolen wordt de route met de klok mee te rijden, zodat je niet te veel tegenliggers krijgt.

Ook het weer was een hoogtepunt. Wolkenloze hemel. Daardoor werd alles nog mooier: de groene dalen met schapen, de kliffen, de zeegezichten en ook het zicht op de eilanden in de zee.

We hebben de tocht weer gemaakt met wandelstops. Eerst op een lang , dwars op de kust staande zandbank met duin en strand. We hebben een boekje waar de mooiste omleidingen in staan naar hele mooie plekjes. Ook naar een plekje naar een meer: eerst een heel smal weggetjes vol gaten, dan door een schapenhek  en dan uiteindelijk zie je een meer met bergen er omheen.Geweldig mooi.

De laatste 100 km reden we over een N-weg. Soms breed, soms smal door een stadje. We waren verbaasd te zien dat de rokken van de schooluniformen van de meisjes tot op de enkels komt. Later hoorden we dat dat alleen nog in de provincie Limerick is. Volgens onze zegsman: a holy county.

De laatste stop was in een mooi plaatsje: Adare. Met pittoreske huisjes met rieten daken en een mooi gemeentepark, waar we heerlijk in het zonnetje  hebben gezeten.

Nu zijn  we dus in Limerick ( ja van de dichtvorm), een leuke moderne stad aan de rivier met een leuke boulevard. Ons hotel is gelukkig ook weer helemaal top.

1. Paul en Els:
    29 april 2014
    Wat boffen jullie met het weer!
    Nooit geweten dat Ierland zo mooi is.
    Geniet nog de komende dagen.
    Liefs P&E