Ring of Kerry

28 april 2014 - Killarney, Ierland

Vandaag stond de Ring of Kerry op het programma. Een route rond het schiereiland Iveragh. De beroemdste route van Ierland. Het is een route van 184 km . Best wel lang op deze wegen. We wilden ook wel goed de tijd nemen om onderweg iets te bekijken of om een wandeling te maken.

we vertrokken om half 9. De eerste stop was op 6km. Daar hebben we een wandeling van 3kwartier rond de waterval gemaakt. Toen we begonnen was er nog mist. Bij het meer zagen we heel veel reeën. Na de wandeling begon de zon door te komen, om de hele dag niet meer weg te gaan. Het was een prachtig gezicht om de mist door de zon te zien verdwijnen.

Omdat we zo vroeg waren , was het ook nog lekker rustig. We zijn op leuke plekjes gestopt om lekker in het zonnetje te genieten. Ook hebben we nog een uur een natuurpad gelopen bij het strand op het zuid westelijke punt van de route.

Via Waterville, waar we een sandwiches gerookte zalm hebben gegeten aan het strand hebben we onze route vervolgd naar Glenbeigh. Daar loopt een duin de zee in en erom heen strand. We hebben daar een uur een strandwandeling gemaakt. Terug dezelfde weg, maar het was al meer vloed geworden. Dat gaat hel snel. Om 17.15 waren we weer terug on ons hotel.