Music, music

27 april 2014 - Killarney, Ierland

Gisteravond zijn we weer naar de pub geweest waar we de avond daarvoor ook waren. We hadden gezien dat er live muziek zou zijn. De pub heeft verschillende zalen. We zaten beneden en hoorden dat er boven gedanst werd. Wij ook naar boven . Daar trad een Ierse band op en er werden ook verschillende volksdansen uitgelegd. Wij hadden een wijntje op, de sfeer was geweldig dus wij hebben ook meegedanst.

Daarna trad er een heel andere band op. Ierse muziek met accordeon en danseressen die een soort tapdans deden. De drummer was pas 14 jaar maar was geweldig. Wat een muzikaliteit. Een top avond.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken uit Cork. Onze volgende bestemming is Killarny. We hebben weer de kustweg gereden en de weggetjes zijn vrij smal, dus je moet er ook de tijd voor nemen. We kwamen ook langs Skibbereen. Daar heeft de grote hongersnood van 1840 het hardst toegeslagen. Ierland had 8,5 miljoen inwoners. 1 miljoen is van de honger gestorven en 1 miljoen mensen zijn geëmigreerd.

Onze eerste stop is Mizen Head, het uiterste zuidwest puntje van Ierland. Je hebt daar  vanaf een klif een adembenemend uitzicht over de rotsen en baaien. Je moet er wel wat trappetjes voor lopen. Er loopt ook een spannende brug over een kloof.

daarna over mooie route naar Killarney gereden. De laatste 20 km overtrof alles. We kwamen in de bergen en hadden het ene na het andere uitzicht. We zitten nu in een nationaal park dat we morgen verder gaan bekijken.

Het heeft ook een nadeel. Het is hier vreselijk toeristisch. Het lijkt net Noordwijk. Ook met allemaal gedateerde hotels met oude mensen. Ons hotel is ook zo. We hebben wel een update;) we zitten in een suite. Een soort appartement met bloemetjes fauteuils, bloemetjes gordijnen enz. Het hotel heeft ook nog een ballroom waar optredens zijn. Die laten wij maar aan ons voorbijgaan.

morgen gaan we wandelen. Van de weg af zal het wel rustig zijn.

Oja de foto' 's die je ziet zijn van internet gehaald om een idee te geven. Wij kunnen geen foto's van ons toestel op de ipad zetten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    28 april 2014
    Wat is ierland mooi he? Ik krijg weer heimwee naar het land als ik je verslag lees.
  2. Wil:
    28 april 2014
    Ja zo mooooi. Maar ze hebben hier geen leuke camperplaatsen. Alleen van die stacaravan parken.
  3. Paul en Els:
    28 april 2014
    Ik had jullie wel willen zien dansen! :)
  4. Wil:
    28 april 2014
    Ja Ierse volksdans. We hebben veel lol gehad in ieder geval.