Na regen komt zonneschijn ( en weer regen)

26 april 2014 - Cork, Ierland

Ondanks de regen toch maar op pad gegaan. Een autotocht langs de west Cork coast:   Op de snelle manier naar Clonakilty. Onderweg harde regen, maar toen we een wandeling door het dorpje maakten was het droog. Een man zei: nasty weather, ik zei : Nice weather, we have our holiday, waarop hij zei dat hij blij was dat hij geen vakantie heeft. De Ieren maken snel een praatje en hebben humor. Ook in de winkels is een praatje snel gemaakt.

Daarna hebben we de kustweg gevolgd. Af en toe even uitgestapt om een stukje rond te lopen. De kust is hier anders dan die van gisteren. Er zijn geen kliffen, maar veel vlakker. Veel rivieren die in zee uitkomen en mooi om te zien dat er dan grote zandvlaktes ontstaan bij eb. Hier hebben we veel mooie vogels gezien: o.a heel veel grutto's en ook wulpen.

Van tevoren had Wil een wandeling uitgezocht op internet bij Kinsale' Head, een schiereiland. Daar aangekomen stond er een hek: was nu een golfbaan en we mochten niet verder. Toen hebben we vanuit Kinsale een wandeling gemaakt naar het Charles Ford. Soms warm omdat de zo'n doorkwam en die werd dan weer afgewisseld met een bui. Al met al zijn we gelukkig niet heel na

Op de terugweg in een hele Ierse pub thee gedronken.