Connemara

1 mei 2014 - Galway, Ierland

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. We wilden weer op tijd vertrekken om de Connemara te verkennen. Tijmen was de eerste die belde om mij te feliciteren, gevolgd door Happy Birthday van Moniek en de kinderen. Heel leuk. Daarna nog veel sms-jes, telefoontjes en Facebook felicitaties gehad.

Na een geweldig ontbijt zijn we op weg gegaan. Het was bewolkt en af en toe miezerde het wat. Het was niet koud.

Hoe is het mogelijk dat er op zo'n korte afstand zo veel verschillende landschappen zijn. De Connemara is een groot moeras met meren en kale bergen. Vooral met de bergen in de wolken een prachtig gezicht. Overal schapen, schapen en nog eens schapen. Ze lopen zelfs op de weg.

Hoe meer we richting kust gingen hoe minder lage wolken er waren. We hadden weer het ene na het andere vergezicht. Dit maal niet met rotsen in ze maar met vlakken baaien met veel inhammen en strandjes. Dit gebied is in het laagseizoen niet erg toeristisch. Wel fijn, behalve dan dat we niet echt een leuk adresje vonden voor de verjaarstractatie.

We hebben ook een bezoek gebracht aan het Nationaal Park Connemara. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt. Op het moment dat we gingen wandelen, ging de zo'n schijnen. Heerlijk zonder jas gelopen. Ook nog een tijd op een bankje van de zo'n genoten.

Het plan om gisteren naar Galway te gaan is niet doorgegaan. We vonden het te druk worden. We hebben wat gegeten in de pub van het hotel zalig. Dat gaan we vanavond ook weer doen. Met een flesje wijn natuurlijk