Javea 1

13 oktober 2016 - Xàbia, Spanje

L'Ampolla - Javea 321 km
Camping Javea
6 oktober

De rijstvelden hebben plaats gemaakt voor de sinaasappelbomen. We hebben weer een mooi plekje. Fijn dat we hier al goed de weg weten.we stappen zo op de fiets naar de voor ons bekende plekjes.
Het is nog hoogseizoen, volop drukte aan het strand en alle horeca nog in bedrijf. Heel leuk die bedrijvigheid.
Op de camping veel Nederlanders en Engelsen voor langere tijd. Onze (Nederlandse) overbuurman hield nauwlettend in de gaten of we niet een centimeter over 'zijn terrein' reden. Toen we hulp nodig hadden om een hoogje op te komen, stond hij met zijn armen over elkaar te kijken. Gelukkig hebben we ook aardige buren die even hielpen. Het ziet er 's avonds uit als een soort kermis, de één heeft nog mooiere gekleurde lichtjes dan de ander. Wel,op de achtergrond het geluid van de krekels.

Wij hebben deze week rustig aan gedaan. De eerste avond had de moeder van Wil heerlijk gekookt. Met de fiets naar de haven voor een kopje koffie en om een uur of 6 naar het strand voor een wijntje, geluncht met de moeder van Wil. In het zwembad op de camping hebben we nog gezwommen, de watertemperatuur is heerlijk. Maandag hebben we een fietstocht door het dal gemaakt, prachtig door de sinaasappelbomen. De gemeente heeft de laatste jaren veel gedaan aan de bewegwijzering van de fietsroutes.

Dinsdag hebben we alles in gereedheid gebracht voor de gasten: boodschappen gedaan ( wat heb je ineens een volle kar) en de kamers in orde gemaakt.
's Avonds hadden we in de Parador (staatshotel) een concert van een Tribute Band van Il Divo, die bestond uit één Engelse en twee Spaanse jongens. Behalve dat we genoten hebben van de muziek hebben we ons ook kostelijk vermaakt met het publiek. Dat bestond voor een groot deel uit Engelse en Spaanse dames op leeftijd, echte groupies die de band volgen. Vooral de Spaanse heren speelden daar prachtig op in door oogcontact en gesprekjes. Na afloop wilden de dames handjes, kusjes en foto's. Wij hebben na afloop nog op het terras wat gedronken met mooi uitzicht op de lichtjes.

Vandaag hebben we onze eerste gasten opgehaald op de luchthaven van Valencia. Theo's moeder is onder begeleiding van nicht Conny naar Spanje gereisd. We zitten nu heerlijk te genieten op de naya. Morgen komen onze kinderen en kleinkinderen voor een week in Javea. We verheugen ons ook weer op hun komst.

1. Nelleke:
    13 oktober 2016
    Gezellig , de hele familie bij elkaar voor jullie huwelijksfeest. Geniet er maar lekker van!!
  2. Petra en Luc:
    15 oktober 2016
    Lieve Buren, van harte gelukgewenst met jullie bijzondere trouwdag. Een bloemetje doen we als jullie er weer bij in de kamer kunnen zijn. Geniet eerst van jullie feest en de heerlijke reis. We wensen jullie een gezellig samen zijn en een mooie voortzetting ! Hier hebben we de houtkachel aan, en waren de stoofperen in de pan ! Hartelijke groeten, Petra en Luc
  3. Henk en Truus:
    16 oktober 2016
    Nog Gefeliciteerd met jullie trouwdag, maak er nog een fantastische week van. En Tante Eep, voor morgen vast gefeliciteerd. Groetjes Henk en Truus
  4. Elly ten Katen:
    17 oktober 2016
    Dag Theo en Wil

Van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk.
    Een heel fijne tijd toegewenst met z'n allen!

Hartelijke groet uit Cuijk
    Jan en Elly