Manningtree en Harwich

Alton - Manningtree  323 km

Stranger’s Home Holiday Park

26 t/m 27 juni

De hele route gaat over de snelwegen en in Engeland zijn de stopplaatsen in de berm en als je geluk hebt zit er nog een kleine afscheiding tussen. Niet echt fijn om de caravandeur dan open te doen. Bij de benzinestations is helemaal geen plek, uiteindelijk hebben we onze rustpauze op de parkeerplaats van de supermarkt. We arriveren om 13.30 uur op de camping, de enige vlakbij de boot en we zijn niet de enigen. Het is niet echt een fijn plekje om de middag door te brengen, we treden in de voetsporen van de landschapsschilder Constable. Hij is geboren in Flatford, idyllisch gelegen aan de rivier de Stour en heeft daar veel geschilderd. Nu is het een natuurgebied met een kleine tentoonstelling van de National Trust over de schilder en een tearoom. Vanuit het dorpje Dedham lopen we langs de rivier naar Flatford. Met dit mooie weer huren veel mensen een bootje of varen op hun eigen Sup. Na wat rondgewandeld te hebben in Flatford, lopen we via de andere kant weer terug. Alle horeca op de pubs na is om 5 uur gesloten. Bij de pub bestellen we een wijntje. Op de vraag of we de kaart kunnen zien, krijgen we het antwoord dat er brand in de keuken is geweest en ze geen eten serveren. Nadat ons wijntje op is, gaan we naar de volgende pub. Of we gereserveerd hebben. Nee, dan kunnen we in de bar eten of buiten op het terras. Dat is net onze bedoeling. De barman geeft ons de kaart en laat zich vervolgens niet meer zien. Na 10 minuten wachten, kopen we bij de naastgelegen dorpswinkel wat lekkere hapjes en eten dat bij de rivier op.

Terwijl wij de volgende ochtend opstaan, gaan de eersten al richting de veerboot. Dat is wel heel vroeg. Later zien we dat eerst gekomenen, niet het eerste op de boot zijn. Wij rijden er eerder op dan de vroegkomers. Het is beduidend drukker dan op de heenweg. In juni is de caravan nog gratis op de dagboot en dat is te merken. Na 5000 km gereden te hebben, zijn we veilig thuisgekomen. Wat is dit een geweldige reis geweest met heel veel topervaringen in het geweldig mooie landschap van Engeland en Wales.

We vinden het heel leuk dat jullie ons gevolgd hebben en zulke leuke reacties hebben gegeven. We merken dat we veel mensen enthousiast gemaakt hebben voor de mooie plekjes die we bezocht hebben. Tot onze volgende reis.