Normandië

4 september 2014 - Neufchâtel-en-Bray, Frankrijk

2 september Houten - Neufchatel en Bray 450 km

We vertrokken om 7.30 uur , nagezwaaid door onze overburen. De reis ging voorspoedig. Vanaf België was het bewolkt en miezerig, later werd het droog met heel af en toe de zon.
Maar toen we om half 3 op de camping Sainte Claire aankwamen brak de zon door. We staan op een ruime plek samen met nog vele andere pensionado's: het kortingsseizoen is aangebroken.
Wil is even naar de Leclerc, een paar honderd meter verderop gefietst, heerlijk gestruind door zo'n mooie grote Franse supermarkt. Wat een keuze alleen al in wijn!!!
's Avonds ons nieuwe Monopoly Deal gespeeld. Wat een leuk spel.

Woensdag, een stralende dag,  zijn we over de 'Avenue verte' naar Dieppe gefietst en terug. Dit is een autovrij pad dat over oude spoorbanen en jaagpaden loopt. De bedoeling is dat je op den duur autovrij van Londen naar Parijs kan. De eerste 60 km is klaar. Nog heel wat te doen dus, wel met Europese subsidie;). Wij hebben 72 km op de teller staan bij terugkomst.
Donderdag zijn we de andere kant op gefietst naar Forges les eaux. Het was bewolkt maar niet koud. Op de terugweg een tussenstop bij de MacDonald voor het internet.

1. Marijke:
    4 september 2014
    Hallo Theo en Wil,
    Welkom in het Franse land met de pensionado's. Jullie hebben het meteen al naar jullie zin zo te horen, goed kunnen fietsen.
    Wij hebben er alweer bijna een week opzitten. De eerste 2 dgn in Parijs geweest en heel veel gelopen. Het weer was bewolkt - niet warm niet koud. Daarna naar de Lot, voor ons alleen bekend van het doorheen reizen. Maar nu dus ook beleefd. Een aanrader zondermeer. We zitten in een schattig hotelletje (torentje) in het deels middeleeuwse stadje Cahors. De omgeving is prachtig en we hebben al veel km's gelopen. Elke dag werd het weer een beetje warmer en vandaag tijdens de wandeling was het "afzien" maar dat wordt vanavond weer beloond het een lekker diner.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen, voor ons zit het er bijna weer op. Morgen gaan we weer een stukje noordelijker, waarschijnlijk de Dordogne 1 of 2 dagen.
    Fijne reis en veel plezier.
    Groetjes Marijke.
  2. Rieneke en Maarten:
    4 september 2014
    Dag Wil en Theo.
    We hebben al genoten van jullie eerste verhaal. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    Groetjes van Rieneke en Maarten
  3. Peter en Germa:
    5 september 2014
    Leuk om jullie wetenswaardigheden te volgen. Wij zijn al weer bijna een week op pad en hebben het op onze manier erg druk. Maar dat lees je uiteraard op onze eigen reisblog.
    Geniet met volle teugen, dat doen wij ook. Veel plezier!
  4. Mirjam:
    Hoi Wil en Theo,

ik zal vast niet op alle verhalen reageren, maar wil even laten weten dat ik ze wel lees, en dat ik dit ontzettend leuk vind!
    het klinkt nu al heerlijk zo'n mooie reis en ik blijf jullie zeker volgen!
    geniet volop en blijf vertellen!
    groetjes, vanachter mijn computer op het werk....
  5. Nelleke:
    5 september 2014
    Jullie eerste reisverslag gelezen. Jullie behoren dus ook tot het grijze circuit !! Veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
  6. Ien Broekhuijse:
    6 september 2014
    Leuk jullie belevenissen te lezen. Ja en ik hoor ook graag hoe het weer is bij jullie. Ik heb alle tijd om te lezen op mijn nieuwe IPad en omdat ik ook vanaf 22 augustus met pensioen ben. Het bevalt mij erg goed, ik ben dan niet op reis, maar ik leef met jullie mee. Liefs Ien.
  7. René en Ancilla:
    7 september 2014
    leuk hoor, al zoveel te lezen, ovrer jullie reis, en jullie al veel gedaan, wij vinden het erg leuk zo contact te houden, zal wel druk zijn nog, daar hé, met grijze koppies!
    groeten van ons
  8. Dani:
    8 september 2014
    lieve wil en theo,
    wat lijkt me het een zaligheid om zo met je dierbare een lange reis te kunnen maken! erg leuk om te lezen..xxxx dani
  9. Pauli en John:
    9 september 2014
    Ha Wil en Theo,
    Alles nog volgens schema met jullie reis? Hebben jullie lekker weer daar? Wij zijn nu op Terschelling en hebben lekker weer en veel lol. Benieuwd naar jullie vervolg van de reis! Gr. John en Pauli