Moncarapacho, Algarve ( vervolg)

6 november 2014 - Moncarapacho, Portugal

3 november
Moncarapacho
Camping Casa Rosa

Maandag begon de dag erg zonnig. We zijn naar de Guardiana, de grensrivier met Spanje gereden en hebben daar in het binnenland een mooie wandeling gemaakt in de heuvels met een vergezicht over de rivier met op de achtergrond de zee. Gedurende de wandeling werd het meer bewolkt. Terug op de camping werd het frisser en kwam de lichte regen. Het was toch nog 19°C, maar door de wind werd het koud. Gedurende nacht heeft het af en toe geregend. Voorafgaand aan de bui waaide het hevig, maar ons luifeltje heeft het gehouden.

De volgende dag scheen de zon weer. We zijn eerst naar Faro geweest en hebben daar door de oude ommuurde stad gelopen. Toen nog even door de winkelstraten, maar ook hier veel leegstand. Daarna zijn we naar Praia de Faro geweest. Dat is ook een eiland in de lagune, maar is met een dam verbonden. Daar hebben we een stuk langs het strand gewandeld. De zon scheen, maar het waaide erg hard. Uit de zon was het erg fris. Vervolgens zijn we naar het kerkje van São Lourenco gereden. Een heel bijzonder kerkje. De wanden en plafond in de kerk zijn helemaal bedekt met blauwe azulejo's. Ze vertellen het verhaal van de H. Laurentius. Heel erg mooi. Als slot hebben we op advies van Hans en Roswitha de ruïnes van Milreu bezocht, Romeinse ruïnes. In de thermen kan je nog heel goed bewaarde mozaïeken van vissen zien. Al met al een drukke, maar leuke dag.

Het weer is echt veranderd. Het koelt nu "s nachts erg af. De temperatuur loopt overdag ook niet meer zo hoog op, maar toch nog wel 20°C. Als de Zon schijnt is het heerlijk.
Woensdag was weer stralend, dus kon het een stranddagje worden. We zijn naar Pedras d'El Rei gereden waarvandaan je naar Praia do Barril kan, een schitterend mooi zandstrand, weer op een eilandje. Je kon kiezen: 1 km lopen over een dam of met een treintje. Het zal niet verbazen dat wij gingen lopen. Na eerst een kopje koffie bij een leuke strandtent, hebben we nog een wandeling gemaakt en lekker op het strand gelegen. Je moest wel zorgen dat je een beetje uit de (harde)wind lag. Het was heel rustig, maar wel opvallend veel Nederlanders.

Op de fiets- en wandelbeurs vorig jaar hebben we een mooi boekje gekregen met bewegwijzerde wandelingen in de Algarve. We wilden hier in de buurt nog één wandeling in het binnenland maken. Donderdag was onze laatste dag hier, dus op naar Vila Nova de Cacela, waar we weer een schitterende wandeling hebben gemaakt. We hadden weer mooie uitzichten over de zee, de olijfbomen en de vijgenbomen. We zagen dat olijven geplukt werden. Behalve de blauwe ekster, die we al een paar keer op onze wandeling zijn tegengekomen, zagen we nu ook voor het eerst een hop.
Toen we om 16.00 uur terug kwamen op de camping was het bewolkt en niet lekker om nog buiten te kunnen zitten.
Morgen vertrekken we naar het westen van de Algarve, naar Lagos.

1. René en Ancilla:
    6 november 2014
    wij genieten steeds weer van jullie belevenissen, en ja ,het weer is toch bij jullie geen spelbreker?? Genieten ,nog hoelang ?? Wanneer weer at home?? Veel plezier nog ,en,..... veel mooie zonnige dagen nog!!
    Groetjes Rene en Ancilla
  2. Theo en Wil:
    6 november 2014
    Wij zijn van plan om 23 november uit Portugal te vertrekken en op 29 november thuis te komen
  3. Paul en Els:
    6 november 2014
    Iedere keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Hoop voor jullie dat de temperatuur goed blijft.
    Veel plezier nog.
  4. John en Pauli:
    7 november 2014
    Ha Theo en Wil, wat mooi beschreven wat jullie allemaal zien, je kunt je er echt een voorstelling van maken. Hopelijk blijft het weer nog even meedoen :-) wat gaat t snel eigenlijk hè! Laatste paar weken alweer aangebroken!. Nog veel mooie weken toegewenst!