Onderweg en Javea

10 maart 2018 - El Berro, Spanje

Onderweg

Keuzes maken is soms moeilijk. Dat ondervonden we in Girona, onze tweede overnachtingsstop.

In de regen liepen we naar de stad om wat te eten. Het werd pintxos bij restaurant Txalaka. Pintxos  is de tapas van het noorden: een spiesje met lekkers, geserveerd op een stukje stokbrood. Bij binnenkomst viel ons oog gelijk op een keur van lekkernijen uitgestald op de grote toog. De meest smakelijke creaties van vlees, vis, groente, kaas en zelfs zoetigheden als dessert.

Te veel om op te noemen. Je kan met je bord steeds wat hapjes halen. Na afloop wordt de rekening bepaald door het aantal lege spiesjes te tellen. Alle hapjes hebben één prijs: €1,70.

Wat hebben wij lekker gegeten. Een adres om te onthouden.

Na de sneeuw in Nederland, de resten sneeuw in Frankrijk en de regen in Noord Spanje, kwamen we met een zonnetje in El Verger om te caravan aan te koppelen. Op de camping wachtte ons een verrassing. In de disselbak lagen vogelveertjes, doppen van nootjes en muizenkeutels. Volgens ons heeft een muis daar haar nest gehad. Gelukkig was de caravan niet toegankelijk.

Javea

5 maart - 10 maart

Camping Naranjal

Het weer is niet echt stabiel. Er waait een stevige wind die erg koud aanvoelt. Toen het zonnetje woensdag scheen, hebben we een ontspannen wandeling door het dal gemaakt vanuit Jalon. Aan het aantal auto’s te zien, hadden velen hetzelfde idee, maar omdat je veel kanten op kan wandelen, kwamen we erg weinig mensen tegen. Terug in Jalon hebben we om de traditie in ere te houden sinaasappels gekocht en tapas gegeten bij bar Haleluja.

Net als in  het najaar hebben we met de moeder van Wil een tochtje door het binnenland gemaakt. Het doel was de bergen bij Fleix, waar ze vroeger vele wandelingen heeft gemaakt. We boften, het was de mooiste dag van de week. Op het hoogste punt is een restaurant, een mooie plek voor de koffie. Wij hebben daar een uurtje gewandeld, moeder heeft genoten op het terras. Genoeg te zien, het werd daar steeds drukker. De tafels werden gedekt voor de lunch met overal een bordje gereserveerd. Gelukkig konden wij bij terugkomst nog een plekje krijgen. We hebben heerlijk gegeten op een gezellig druk terras.

Na steeds de weersverwachting in de gaten te hebben gehouden, besluiten we onze geplande route te veranderen en noordelijker te reizen.  De bedoeling was om het binnenland van Andalusië te verkennen, maar het weer is daar erg onstabiel: koud en nat. Het ziet er niet naar uit dat het de komende 10 dagen beter wordt. Veel mensen trekken noordwaarts, dus toch maar even campings gebeld of er plek is. Bij de derde was het raak!

1. Pauli en John:
    11 maart 2018
    Ha wil en theo,
    En wij maar denken dat jullie richting zon gingen, maar viel dus tegen. Hopelijk treffen jullie lekker weer tijdens de aangepaste route. Goede teis verder!
  2. Hermien Albers:
    11 maart 2018
    Nog fijne weken toegewenst ! Groetjes tante Hermien
  3. Jan en Carla:
    12 maart 2018
    Hallo Wil en Theo,
    Leuk om weer iets te lezen over jullie ervaringen! Grappig: wij reden gisteren ook langs boomgaarden met amandelbomen, langs de Murray River. Hopelijk vinden jullie snel een warmer gebied. Goede reis, groetjes van Jan en Carla
  4. Elly ten Katen:
    14 maart 2018
    Dag Wil en Theo

Wij wensen jullie weer 'n heel fijne reis toe.

Groet Jan en Elly