reis naar Spanje en Javea

3 maart 2017 - Jávea, Spanje

26 februari
Houten - Baudrières 787 km
Chambres d'hôtes Element Terre

Zodra we de grens over waren, stopte de regen en kwam de zon tevoorschijn. Met de kilometer liep de temperatuur op. Na een voorspoedige rit, het was erg rustig op de weg, kwamen we in Baudrières. De B & B is prachtig gelegen in het dal van de Saône, niet ver van de snelweg. Het wordt gerund door een jong gezin met 3 kleine kinderen.  Hij runt de B & B en zij staat voor de klas. Na aankomst hebben we eerst een mooie wandeling gemaakt bij de laatste zonnestralen. 's Avonds hebben we gegeten met het gezin. Bertand had lekker gekookt en in het Frans en Engels hebben we leuke gesprekken gevoerd.

27 februari
Baudrières - La Pera 670 km
Mas Duran
Na een heerlijk ontbijt en een tot ziens reden we om half 9 weg. Aan het einde van de middag hebben we een langere stop gemaakt in Céret, 10 km van de snelweg aan de Spaanse grens. Na het zien van de inspirerende tv serie over Picasso door Jeroen Krabbé, waren we nieuwsgierig geworden naar dit stadje. Picasso heeft hier een aantal zomers doorgebracht en veel geschilderd. Veel andere schilders hebben zijn voorbeeld opgevolgd. We hebben een wandeling gemaakt door het pittoreske dorpje en langs panelen, waarop het werk van een kunstenaar te zien was op de
plek waar deze een schilderij heeft gemaakt. De mimosa, waar Céret om bekend staat, stond prachtig in bloei.
Om 19.00 uur kwamen we op ons overnachtingsadres: een oude grote boerderij in een schitterend landschap.
De maaltijd was niet als de dag ervoor. In plaats van 2,5 uur aan tafel, hadden we nu na 40 minuten 3 gangen gekregen. Dan maar vroeg naar bed.

La Pera -  Javea 590 km
Camping El Naranjal
28 februari
De zon kwam op en scheen prachtig op het nabijgelegen dorpje. Wil heeft daar voor het ontbijt een mooie foto van gemaakt. Om 9 uur vertrokken we weer. Na een voorspoedige rit waren we om 15.30 uur in El Verger, waar de caravan gestald stond. Inmiddels scheen de zon lekker en was het 20°C. Eerst nog even naar de Lidl en precies om 16.00 uur stonden we bij de stalling, die net weer open ging. De caravan stond voor het hek, gewassen, banden op spanning gebracht, prima service. Op naar Javea. Aangekomen op de camping waar we in het najaar ook hebben gestaan wachtte ons een verrassing: camping vol!!!
Gelukkig was er op de andere camping in Javea nog wel een plekje. Veel eisen hebben we niet voor een paar dagen.
Na ons geïnstalleerd te hebben zijn we naar de moeder van Wil gegaan, die heerlijk voor ons gekookt had.

1 maart
We hebben alles vandaag weer een plekje in de caravan gegeven. Daarna zijn we in het zonnetje langs het strand naar de haven gelopen om een prepaid simkaart voor de IPad te kopen bij de Vodafone.
's Avonds hebben we de laatste spulletjes en de fietsen, die bij de moeder van Wil stonden, gehaald. Daar ook weer lekker gegeten samen met een goede kennis.

2 maart
We hebben een wandeling gemaakt in het binnenland om van de amandelbloesem te genieten. We waren nog net op tijd, de bloei was op zijn laatst. Ook vandaag scheen de zon weer volop.
We waren niet de enigen die van het mooie weer aan het genieten waren, overal wandelaars en fietsers. Na een slechte periode met veel regen is iedereen hier aan zon toe.
's Avonds  zijn we met de moeder van Wil uit eten geweest. Daarna hebben we bij haar nog een aflevering van Jeroen Krabbé over Picasso op tv gezien. Nu over de Guernica, een beroemd schilderij dat we zeker in Madrid gaan bekijken.

3 maart
We hebben de moeder van Wil naar de luchthaven van Alicante gebracht, waarna wij een stadswandeling door het oude gedeelte van Alicante hebben gemaakt. We zijn er veel langs gereden, maar nog nooit gestopt.
De eerste stop was voor koffie op een terras aan de haven met zicht op de veelal luxe jachten. Toen over de beroemde palmenboulevard met het mooie golvenpatroon gelopen. Via de calle Major en het gemeentehuis, met een Dali in de hal, naar het Museum voor moderne kunst.  Daarna met veel trappetjes door het schilderachtige Oud- Alicante.
Terug in Javea wilden we nog een terrasje aan zee pakken, maar daar aangekomen waaide het zo hard, dat we maar snel naar de caravan zijn gegaan.
Morgen gaan we onze tocht vervolgen richting Almería.

1. Gerdien van Kesteren:
    3 maart 2017
    Wat een leuk reisverhaal.. Veel plezier daar.
  2. Elly ten Katen:
    3 maart 2017
    Wil en Theo, weer heel veel plezier!!

Groet vanuit Cuijk
  3. René en Ancilla:
    3 maart 2017
    Lekker weer aan t genieten daar, en wat n heerlijke temperaturen al , veel plezier !!
  4. Ben en Liesbeth:
    3 maart 2017
    Hoi Wil en Theo, wat heerlijk dat jullie de caravan weer hebben opgehaald en dat jullie weer van de zon kunnen genieten, veel plezier en goede reis verder en leuk om weer mee te kunnen genieten van jullie reisverhalen.

Groetjes van ons
  5. Nelleke:
    3 maart 2017
    Heel veel plezier deze reis. Qua temperatuur en weer zijn jullie er alleen maar op vooruit gegaan! Wij hadden in Overloon toch nog ff een nachtvorstje te pakken. Maar de vakantie zit er hier bijna op. Eind maart ga ik wel een weekendje Rotterdam doen ( + fotoworkshop in Blijdorp ) , zin in. Rijd voorzichtig en ik kijk al uit naar jullie volgend verslag.
  6. Roswitha en Hans:
    4 maart 2017
    Wat een mazzelaars zijn jullie!
    Alles ok in Houten.
  7. Hermien Albers:
    4 maart 2017
    Hoi Wil en Theo, net jullie verhaal gelezen, wat heerlijk. Heel veel plezier van mij ( Conny ) en mijn moeder.
  8. John en Pauli:
    5 maart 2017
    Ha Wil en Theo,
    Heerlijke start van jullie reis! Rustige reis en richting de zon, zalig! Veel plezie
  9. Hermien Albers:
    6 maart 2017
    Hoi Theo en Wil, net het reisverslag bij mijn moeder gelezen.Een genot om te lezen! Heel veel plezier !
    Groetjes, Gert en Betty.
  10. Pauline:
    6 maart 2017
    Hoi Theo en Wil,
    Jullie hebben in korte tijd al weer veel gedaan en gezien. Leuk om te lezen weer.
    Groetjes
  11. Paul en Els:
    7 maart 2017
    Jullie reis begint weer goed! Leuk om te lezen en volhouden wat betreft de activiteiten en het weer!
    Groetjes