Ierland dag 1

23 april 2014 - Waterford, Ierland

Vanmorgen om 10 uur zijn we in Dublin geland. De piloot vertelde nog even het weer: bewolkt en regen. Ik had net in een tijdschrift gelezen: Don't fear the weather, embrace it'. Nou dat hebben we gedaan. De hele dag heeft de zon geschenen, met af en toe een wolkje.

Nadat we met een busje de huurauto opgehaald hebben, zijn zijn we snel Dublin uit. Het links rijden valt alles mee. We kwamen al snel in the Wicklow Mountains. Een schitterend heuvelachtig natuurgebied, met als bezienswaardigheid de kloosterresten uit de 11e eeuw in Glendalough. Ze liggen in een dal bij 2 meren.

Om niet de hele dag in de auto te zitten hebben we daar een wandeling van 2 uur gemaakt. Het eerste stuk druk met toeristen maar na een paar honderd meter waanden we ins alleen op de wereld.

Via rustige, kronkelige landweggetjes zijn we via Avoca ( bij een oude molen met weverij heerlijke rabarbertaart gegeten) naar Waterford gereden. Om 8 uur waren bij ons hotel. Nu even lekker relaxen.