Ierland dag 2

24 april 2014 - Waterford, Ierland

Na een heerlijk ontbijt( we hebben de black and white pudding, een soort bloedworst , maar laten liggen, zijn we voor een dagtocht naar Kilkenny gereden. Weer door het schitterende heuvelachtige landschap. Langs elke weg en door alle weilanden staan heggetjes, meestal met schapen. De zo'n scheen vandaag overvloedig, dus was dat een prachtig gezicht.

In Kilkenny staat een schitterend kasteel ( zie foto) en kathedraal, maar het stadje is ook erg mooi om door te wandelen. bij de VVV hebben we een plattegrond gehaald en zijn op weg gegaan. Een mooi oud huizen complex met binnenplaatsen en mooi tuin hebben we van binnen bekeken.

Op op weg naar Rock of Cashel ( zie foto), zagen we een bordje 'scenic route' . Die hebben we gevolgd en toen reden we door een schitterend landschap op hele kleine weggetjes. Gelukkig waren er bijna geen tegenliggers.

Na een wandeling om het kasteel hebben we in een pub een tosti gegeten en een grote pot thee gedronken.

nu zijn we op de kamer een wijntje aan het drinken en wat aan het lezen, straks gaan we in de stad nog wat eten.