Castrojeriz, Castilla y Leon

2 mei 2015 - Castrojeriz, Spanje

Allariz - Castrojeriz 402 km
Camping Camino de Santiago

Een lange rit, maar alles ging over de snelweg. Het eerste stuk loopt evenwijdig aan de Portugese grens met veel dalen en stijgen met hellingen van 6 %. We zaten behoorlijk op hoogte en het was erg mistig. We reden maar met onze alarmlampen de helling op, want we gingen erg traag.
Toen de omgeving van Leon. We hebben hier de vorige reis noord - zuid gereden, nu west - oost, maar het blijft een vlak en saaie hoogvlakte. Je bent toch nog op 800 m hoogte. Net voor onze camping werd de omgeving wat heuvelachtiger.
Er staan vrij veel Nederlanders hier. Het is een doorreiscamping naar het zuiden. Zoals de naam zegt liggen we aan de Camino de Santiago. We liepen een rondje dorp en overal wandelaars ( op slippers want de dag etappe zat erop), barretjes, onderkomen voor wandelaars en restaurants met pelgrimsmenu's. Ze hoeven van hieruit nog maar 437 km!

Vrijdag 1 mei: dag van de Arbeid en de verjaardag van Wil. De dag begon met regen, dus lekker lezen en puzzelen in de caravan. Wel koffie gedronken in de bar, want daar is internet. Dat heb je wel nodig om je jarig te voelen. Bedankt voor de vele felicitaties.
Voor de lunch zijn we even naar dorp gelopen en daar hebben we een broodje gegeten. Het winkelbestand is hier erg klein en alle winkels zijn vandaag ook gesloten. Omdat het even droog was, zijn we lekker uitgewaaid tijdens een wandeling door de graan- en grasvelden en genoten van al die kleuren jong groen. Later begon het weer te regenen.
Het camping restaurant wordt geroemd om de lamsbout die op houtvuur wordt klaargemaakt. Dat heeft niet echt de voorkeur van Wil. Wij hebben voor de paella gekozen. We hebben heerlijk gegeten en gezellig gepraat met mensen aan het tafeltje naast ons, zij waren ook net met vroegpensioen en op weg naar Portugal.
Morgen vertrekken we naar de Rioja. Volgens onze app is het daar warmer en zijn de vooruitzichten beter.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Germa:
    3 mei 2015
    Het is elke keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Helaas zijn de weerberichten voor de komende dagen voor ons maar ook voor jullie niet al te best.
    Lekker lezen, breien en (als internet het doet) candy crushen. Hier is de meivakantie begonnen, dat is goed te merken op de camping. Temperaturen zijn wel beter, maar de zon laat de komende dagen jammer genoeg verstek gaan.
    Tot mails!
  2. Elise:
    4 mei 2015
    Hallo Wil en Theo,
    Inmiddels zijn jullie in de Rioja aangekomen. Hopelijk kunnen jullie die heerlijke wijntjes op een zonovergoten terras of voor de caravan drinken ;)
    Wij genieten ondertussen van jullie gezellige blogverhalen die inspireren tot nieuwe reisplannen!
    Met enige jaloezie kijken we naar jullie bloeiende blauwe regen...die van ons heeft in de loop der jaren een enkele bloem geproduceerd...op internet zagen we dat we het verkeerde moment om te snoeien hadden. Wie weet lukt het volgend jaar beter.
    We wensen jullie nog een fijne laatste periode totdat jullie weer op het Zeisveld neerstrijken.
    Hartelijke groet van Dick en Elise
  3. Paul en Els:
    4 mei 2015
    Wat jammer dat het geen stralende dag was op je verjaardag. Hoort er toch een beetje bij. Maar er komt vast nog veel goed weer jullie kant op! Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag!